Goede mondzorg mondhygiene

Problemen met uw mondhygiëne ontstaan door slechte mondzorg, waardoor tandplak ontstaat.
Mondhygiëne is de dagelijkse verzorging van de mond en het gebit om deze gezond te houden en gaatjes en tandvleesontstekingen te voorkomen. Het reinigen van uw tanden heeft onder meer tot doel het verwijderen van voedselresten, tandplak, en vlekken (bijvoorbeeld van wijn, koffie en nicotine).

Er zijn verschillende klachten waarvoor u terecht kunt bij een van onze mondhygiënisten. Onze mondhygiënistenpraktijk in Groningen bevindt zich in hetzelfde gebouw als onze tandartsen. We bieden verschillende behandelingen aan, van verwijderen van tandplak tot tandvleeshandeling en meer, maar daarvoor kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen!

En we geven graag advies om een goede Mondhygiëne te behouden en een frisse adem, zoals het flossen, hoe je het beste kunt tandenpoetsen en wat een goede tandenborstel is!

Meer tips voor goede mondhygiëne:

Welke tandpasta?

Er zijn ontzettend veel soorten tandpasta te koop. Wij vinden elke tandpasta geschikt, dus koop de tandpasta die u lekker vindt, maar zorg er wel voor dat er fluor in zit. Lees meer

Welke tandenborstel?

Vroeger werd standaard met een handtandenborstel gepoetst. Het gebruik van de elektrische borstel bood weinig extra's. Het motortje is tegenwoordig echter heel sterk en heeft de juiste opzetborstel. Dat kun je met hand amper inhalen. Lees meer

Hoe moet je flossen?

De vlakken van de tanden en kiezen die tegen elkaar liggen, worden de approximale vlakken genoemd. Met een tandenborstel is het moeilijk om deze vlakken goed schoon te maken. Gelukkig bestaan er verschillende hulpmiddelen, zoals flossen. Lees meer

Hoe werkt de tandenstoker?

Je werkt er makkelijker en sneller mee dan met tandzijde, en de kans dat je je tandvlees beschadigt is kleiner. Vooral als je weinig tijd hebt grijp je sneller naar een stoker dan naar tandzijde. Lees meer

Ik wil een frisse adem!

Een slechte adem wil niemand! Een slechte conditie van het tandvlees kan een onaangename ademgeur veroorzaken. Soms kunnen bacteriën op de tong dit veroorzaken. Een tongschrapers kan dan veel nuttig werk leveren, met veel spoelen van de mond. Lees meer

Eet je ook gezond?

Het aantal tussendoortjes heeft de meeste invloed op de aantasting van je gebit. Fruit is natuurlijk beter is dan drop, zuurtjes of ander kleverig snoepgoed. Ook veel dranken behoren tot de tussendoortjes. Ze kunnen gaatjes en gebitsslijtage veroorzaken.
Heb je problemen met je gebit of heb je gewoon een vraag? We helpen je graag!
Bel of stuur een mailtje: Tel: 050-318.13.81  / info@tandartsencombinatie.nl